Dag 3, fotboll till nationen?

Radiotjänsten har inte svarat mitt mail än men jag skall skriva ett nytt angående dagens tema.
Har fortfarande inte kollat på TV sen jag ingick detta avtal med Radiotjänsten i Kiruna, som ryktas vara Sveriges tråkigaste stad som är på väg att rasa samman...vad hade de gjort?

Idag på tablån visas följade:
Nyheter, nyheter, nyheter, Vem vet mest (för det klassar jag som KVALITE! (Ironi deluxe) det är nåt ja VERKLIGEN INTE vill betala för). Fast Richard hade väl inte haft så mycket annat att göra annars. Så han får trösta med att leda ett skit program i min mening. Något matprogram om dyr shopping i nån saluhall inkl hummerfiske, hummer är dyrt, svensk hummer är dyrare, så man fiskar upp skiten gratis! Aja.
Hotellpraktikanterna! SNARK
En danskt drama, eloge dock till Danskarna som gör roligare film än SF som lever på att återuppliva gamla klassikers som får Frankenstein att vända sig i graven. Sportnytt (finns ju Sportbladet osv som jag nämnde igår.
Alltså INGET som lockar, möjligen uppdrag granskning där föräldrar till sina barn som är i Norge kan se va som pågår när dom jobbar för att kunna resa iväg en sväng innan seriösa livet....OJ! Verkligen en eloge för denna granskning. Vem vet inte vad som händer i Norge när Svenskar åker dit för att arbeta?

Till dagens rubrik, fotboll!
Fotboll är Sveriges nationalsport (inte hockey eller längdskidor) fotboll är förövrigt en sport som enar folk. Gå ner till en pub och se hur många som följer matcherna slaviskt och där man kan prata med vem som helst och skåla med vem som helst. Jämför detta med att gå dit en vanlig veckodag och släng på Hotellpraktikanterna och se hur många som gör samma sak som om de varit fotboll!

När det är en nationalsport! Så kan jag tycka följande: Visa ALL fotboll på SVT1 eller SVT2 eller utöka till SVT Sport! Nä istället skall landskampen gå på Eurosport, som jag inte har i mitt utbud. Det kallar jag PUBLIC SERVICE. Detta medför följande:
Jag kan betala för en digitalbox hos ett företag som är mån om kunderna och då betala tv-licensen till dom istället!
Det är ett bra alternativ.
Roliga är att Danmark - England visas dock på kanal 10! Som många fler i Sverige har! Ironi på hög nivå! Ni kan inte se Sverige - Ukraina men ni kan se Danmark - England!

Dessutom visar ju Danska TV2 Danmark - England som är motsvarigheten till SVT, eftersom det är en nationalsport även om danskarna kom på handbollen. Varför visar inte SVT fotbollen då?

Dock! Visar ju SVT 2 imorgon HOCKEY! Som inte är vår nationalsport, en sändning från ännu en lam turnering eftersom dom spelar 1000 turneringar mellan 4 lag varje år!

Varför gör dom på detta viset? Någon som vet? För jag vet inte men ja ska maila Radiotjänsten och fråga.

Jag vill se fotboll, jag vill inte se hockey eller svettpinnar (kallas längdåkare, ref. Mr G)

Med andra ord:

Dag 3 blir som dag 2 och dag 1....uteblivande av tvtittande!
Och att nyheterna kan man fortfarande läsa överallt på nätet inkl sportnyheterna

// Fxxxxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0