Måndag

Måndagen är tillbaks och jag har inte startat min TV alls idag faktiskt, dels för plugget kallat och för jag inte känt nåt sug. Säkerhet och larmteknik lockar från skolans sida...
Var dock i Holland i helgen och umgicks med Marta och Damien varpå jag berätta om vår licens, då Marta inte har en TV och känner att hon inte behöver det heller. Bättre och vara social helt enkelt och prata vilket vi gjorde en jäkla massa.
Poängen är: Dom blev väldigt förvånade över hur det funka i Sverige, betala för att se på TV? Om det nu är en lag varför betalar inte alla för?
Dom kom fram till att de va jäkligt korkat, och jag höll med.

Om det nu är en lag varför inte lägga in skiten i skatten då alla får betala MEN alla har ju faktiskt inte TV, jag har vänner som inte har TV här i Sverige som måste bli harassed by the goverment. För Radiotjänst måste ju faktiskt gå med inställningen: ALLA HAR TV, ALLA LJUGER SOM SÄGER ATT DOM INTE HAR DET!. Att behöva ringas upp och höra ringklockan ljuda av några tomtar som utger sig för att vara från Radiotjänsten måste vara pain in the ass.
Jag hade tyckt det.

Fast bäst är väl att lägga skiten på skatten för då ställer folket sig ändå frågan: Men då får jag inte ut nåt av mina skattepengar. Nä fast och andra sidan så ser man ändå inte röken av sina skattepengar i vilket fall som helst, förutom när det är bröllop i kungahuset. Då syns dom!
Funkar ungefär som Skånetrafikens lokalbussar:
Man köper mat, resterna snor dom och gör om till bränsle, fast ändå måste man betala för att åka med dom?
Vi gör ju så dom rullar. Blir ju dubbel vinst för dom.

Men man kan absolut klara sig utan TV, TV gör en osocial har jag märkt.
Hade utan tvekan kunnat flytta in till mina polare i Holland och bo där utan TV, thats for sure. Hade garanterat roligare med dom än med en TV.

Nu blir det roliga boken från skolan.

Rapporten från sporten är: A.B fick stryk i alla matcherna i Fredags, det njuter jag av även om ja inte fick deltaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0