Sony Playstation 3

Nu fick dom lite reklam också här.
Undras om det ingår i licensen att man ska betala för man har TV som man utnyttjar till sitt PS3?

Efter mitt besök hos min kära vän Marta så kom jag på en sak jag hörde för nån vecka sen i radio.
Handlar om Energi, TV är en apparat som slukar energi från 2 håll, Ett som kostar i form av EL och ett i form av människors energi. TV gör ju inte en pigg, alla har väl somnat framför en TV?
Alltså kan man väl inte säga att en TV är direkt givande av energi. Kaffe funkar väl bättre då och en bit kaka.

Rejält med socker och koffein helt enkelt.
MEN även människor kan sluka energi har ja kommit fram till och får medhåll av detta.
Nu undrar folk om jag rökte bort hjärnan i Holland, svar nej. Så här går det till:

Vi har en människa som alltid är bitter för personen inte är nöjd med livet i princip, detta alstrar negativ energi från personen, personen i fråga uppfattas då som negativ (vilket är en energi då man har positiv och negativ energi).
En sådan person gör ofta personer som umgås med personen trötta och på sämre humör (inte skit arg men kanske inte lika glad som innan. Personen med energi av negativklang drar alltså energi från den andra personen.
Stämningen blir helt enkelt lägre (tänkt det som en begravning där är det inte så mycket positiv energi).

Har man istället en positiv person som man möter på ett samma sätt och där positiv energi framställs så blir läget avsevärt mycket roligare, och man blir piggare eftersom man får mer energi istället för att den skal dräpas. (tänkt det ett bröllop då alla är glada och där de inte finns några "hinder" i form av klass tex.)

Därför passar kanske inte personer ihop så bra både polare och i sällskap av partner.
Den ena kanske slukar för mycket energi från den andra vilket gör det ohållbart.

Värt en tanke att tänka på när man umgås med polare eller på sitt jobb osv.
En vän sa till mig när jag ventilera detta för nån dag sen:
Jag umgås bara med vänner jag känner att jag delar en positiv energi med.

Anledningen är enkel, man har roligare och hittar säkert på massa skoj. Och det är det som livet går ut på, ha så skoj som möjligt och kunna berätta de för sina barn. Jag antar att dom inte blir så roade av att höra på när man satt på gymmet 24/7 utan mer av historier om när man upptäckte världen osv. det är åtminstonde det jag tänker ta upp.
När man surfa i Australien, hur man fick igång gasollarmet i England, när motorn explodera i Danmark, när tullen i USA tog in en, när man tog en taxi genom Guatemala till El Salvador, om häxan man bodde hos i Mexiko, om när man spelade live på ett torg i Frankrike med några polare och nattklubbarna tömdes på folk som valde att joina till vår musik osv osv.

Eller så kan man hänvisa sina barn å barnbarn till SVT's grymma arkiv! Vem kommer kika i den skit?

Imorrn blir de bandy med Blixt

Kommentarer
Postat av: eva

ja, du betalar för apparaten. För möbeln!

Folk får betala för tv-apparater som står i förråd!

Jag fick betala för min tv som jag bara såg dvd på. hade ingen digitalbox och kunde alltså inte ens titta på tv. didnt matter..

2011-02-25 @ 18:41:23
URL: http://blogg.passagen.se/evisaur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0