TV Licens dag 1

DAG 1
Blev idag uppringd av Radiotjänsten i världens tråkigaste stad ryktas det om (Kiruna). Deras stolthet är en stor igloo där James Bond spelades in till några sekvenser.

Eftersom det nu när Public Service (Service var det jag) så utgår jag från att det är ren och skär service jag skall få för att betala mina pengar till detta indrivningsföretag som jagar människor runt i världen.

Så nu startar jag en blogg under mina 3 månader med licens och jag börjar så klart med att fråga dom:
Varför skall jag betala för? Och här är mitt mail till dom:

Hejsan!
Blev uppringd av er för att betala tvlicens (även om jag inte har tvn inkopplad mot nätet utan kör bara på köpfilm och dokumentärer) eftersom stadsnätet är under all kritik. Så jag köpte mig idag en Supra Kabel för bästa mottagning och eftersom jag nu betalar tv-licens som är en Service mot Svenska folket så kommer jag granska utbudet mot vad jag tycker skall sändas. Även frågeställa allt som sänts inkl löner osv. Allt kommer kritiskt läggas ut på en blogg som jag kört igång. Så nu jag ha en motivering av er varför just jag skall betala licens (nu vill jag inte höra om det är "lag" på det för om de varit lag på de hade det legat i skatten) utan Ni skall sälja in det till mig. Ungefär som alla andra som säljer abon. till en, tidningar, mobiler osv. Så motivera varför jag skall betala 3mån. tv licens, Lyckas ni inte få mig att fortsätta så rycker jag ut min kabel och skickar upp den till er för att avsluta kontraktet. Sen om ni vill får ni gärna komma hit och mura igen min kontakt från väggen.
PS Tjejen som ringde mig var väldigt trevlig och hade skön dialekt DS

Mvh Fxxxxxxxxxx

Jag kommer inte publicera namn från folket från Radiotjänsten för att hänga ut personerna i fråga eftersom det inte är fair. Alt. att dom får figurera med alternativa namn som Esbjörn, Ingrid, Torleif, Sigrid osv. namn jag utgår har dött ut.

Så nu skall SVT's utbud att granskas hårt av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0